Tak och lite annat smått och gott

Det har passerat en och en halv månad ungefär hos familjen Norwald-Axelsson (Jo, vi ser oss allt som en liten familj nu för tiden). Vad har hänt sedan sist? Tak, tak och tak. Så kan jag nog enkelt sammanfatta det hela. Vi har kämpat på med takbytet och nu är vi faktiskt klara. Jag måste säga att det har gått ganska smärtfritt, utan större missöden och det har inte häxat allt för mycket. Vi var lite förtvivlade under dom första dagarna när vi märkte att undertaket var mer ruttet än vi förväntat oss, men med familjernas expertishjälp så löste det sig fint. 

Nu är vi inne i maj och idag har vi ägnat oss åt att sätta potatis och fixa lite i trädgården. Sjömannen hade lite plugg att ta itu med, så med hjälp av goda vänner har jag börjat ta reda på, och såga upp allt virke från det gamla taket som ligger på tomten och skräpar. Vi planerar att byta köket till hösten och i planerna finns en vedspis med, och allt detta virke kommer att ge skön värme till vintern.

Vad händer på sjömansfronten då? Jo han har fått styrmansjobb till sommaren och kommer att ge sig iväg den 20:e maj och blir borta till mitten av september. Planerna från början var avsegling den 29:e, men ändrade planer får man räkna med i shippingen tydligen. Tråkigt är att vi ju bokat en Berlinsemester som vi nu måste boka av pga det tidigarelagda avseglingsdatumet. Inte kul, vi blev ordentligt besvikna bägge två, men tyvärr inte så mycket att göra åt. Nu håller jag på att mentalt försöka ställa in mig på en sommar utan sjöbuse i huset. Skepp O'hoj!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Trevligt! Vårt tak blir nog också bytt så småningom, nu har jag i alla fall tagit nya tag där.

Ha en skön maj!

Kram

2009-05-06 @ 06:36:03
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0