Var är våren?

Å det snöar, snöar och snöar. Var är våren? Inte för att man ska gnälla nu när vi äntligen har haft en riktig vinter. Här i Fagersta har det verkligen varit vinter också med snö och minusgrader i 2,5 månad. Men nu längtar jag efter våren! Förra året vid den här tiden kunde jag sitta på balkongen i Reutlingen i bara kortärmad och njuta av vårsolen. Det känns långt borta just nu när snön vräker ner :o)

I måndags skickade jag upp Sjömannen för att skotta taket för inför ett besök av sotaren som kommer på fredag. Med livet som insats fixade han det galant. När väl vi har Murre på plats, ska jag passa på att fråga huruvida det är möjligt att sätta in en vedspis när vi bygger om köket till hösten. Förhoppningsvis finns det flera rökgångar vi kan koppla in oss på. 

                                                                 

En anledning till att ge sig upp på taket, var att mäta hur stort det är. Besiktningsprotokollet från anticimex visade på att vi måste byta ut det snarast möjligt. Vi har tänkt att det ska bli ett påskprojekt, så nu måste vi ta in lite offerter på material. Arbetet gör vi själva med hjälp av pappsen och storebror, det ska bli skönt att slippa ett läckande tak!

                                                                 
                                       Riktigt så här illa är det inte med vårat tak , men läcker lite gör det :o)     

                                                                 
                                                                 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vi skulle kanske behöva en sån tak-dom, "omgående renovering"!

Vinter har vi i all fall också och till min glädje har den nya väghållningsentreprenören skottat flera dagar i rad, allt som det snöat! Det har inte hänt tidigare i vinter.



Kram

2009-03-12 @ 06:49:39
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Mamma

Kul att du är tillbaka på bloggen! Ja, vi får hoppas att våren kommer och tar med sig snön.Om taket ska läggas om i påsk så..

2009-03-13 @ 08:13:12
Postat av: Anonym

Trevligt att du är tillbaka i bloggosfären! Taket kan jag nog inte hjälpa till med, men behöver du syhjälp kan du hojta på mig! Allt från gardiner till brudklänning!



Kramar!

2009-04-20 @ 20:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0