UrForm

I motsats till den urkäcka tidningen IForm känner jag mig för tillfället väldigt UrForm. Om lite drygt 2 veckor ska jag släpa mig runt 15 km och hur det ska gå till vet jag idag inte. Idag var jag ut på en 35 minutersrunda med inblandad fartlek. För er som inte kan marathon.se's hemsida och träningsprogram utantill så är det i princip ett intervallpass. Man värmer upp en liten stund och sedan springer man intervaller, fast med skillnad att man joggar hela tiden med varierad fart. Jättekul, men skitjobbigt! Går det att andas upp lungorna? Jag var nära idag i alla fall.

Min risiga form skyller jag inte på något annat än mig själv. Min usla disciplin gjorde att jag inte tränade under semestern som jag tänkt utan latade mig och drack vin istället....smart när man har ett lopp att springa inom kort. Å inte lär det bli bättre heller då jag spenderar hela nästa vecka i Öldrickarnas land England. En och annan slinker nog ner, och ingen träning blir det heller. 15 km känns väääldigt långt just nu.

Och nu till något helt annat, någon som har tips på hur man utrotar blomflugor? Min stackars garderobsblomma har blivit invaderad av äckligt mycket blomflugor. Hilfe!!

                                                            
                                        Så här ser dom ut i närbild dom små äckliga djuren
                                                                

Kommentarer
Postat av: mamma

Angående dina små ubjudna gäster, har inte pappa glömt nogon av sina äckliga cigarrer som du kan stoppa ner i blomkrukan. Dom ogillar dessa stinkande tingestar lika mycket som jag.Kram

2008-09-12 @ 13:30:40
Postat av: Hannah

Jag vet hur det är att vara i dålig form, dock börjar min bli lite bättre nu, pga allt cyklande i motvindens hemstad. Ang. vantarna så är du sugen på ett par skicka iväg ett mejl till mig, så kan vi nog ordnat nåt!



KRAM

2008-09-12 @ 15:54:48
URL: http://schannalle.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Prova med Fun Light! Mot flugorna alltså... det hjälper visst mot myror, att Anticimex inte använder det beror i 1:a hand på att det inte är klassat som ett bekämpningsmedel! Man kan ju skratta ihjäl sig.

Förresten det kanske hjälper mot dålig form också!!

Stor Kram!!

2008-09-12 @ 19:23:48
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0