Grejt Britannien

                                                                               
En vecka lång har jag tillbringat i det Engelska landet. Tjänsteresa heter det, men det här har nästan varit en tjänstesemester. Resan började inte så bra med uppstigning 03:45 och ett borttappat bagage i Zürich, men väskan dök som tur var upp senare på kvällen. 

Engelsmännen måste jag säga är ett trevligt och relaxed folk. Inga tunga tråkiga möten, utan rätt skön stämning med en hel del skratt emellanåt. I den lilla konferensen deltog 9  personer av 7 nationaliteter, 2 Svenskar (eller egentligen räknas jag ju som tysk, men ändå... :), 2 Brasilianare, 1 Indier, 1 Amerikan, 1 Japan, 1 Fransman och 1 Britt. Det låter som en förlängd bellmanhistoria, men vi är ett brokigt gäng som har väldans trevligt ihop och utbyter mycket erfarenheter och hjälper varandra med att lösa diverse problem. En bra vecka helt enkelt och mycket bra ordnade kvällsaktiviteter. Tyvärr låg kameran här hemma på soffbordet så någon bilddokumentation blir det inte.

Denna lilla trip var dock kanske inte den bästa uppladdningen för mitt lopp på lördag. Mycket Lager, mycket Ale, mycket mat och ingen träning. På något vis ska jag nog ändå kravla mig igenom dom där 15 kilometrarna...

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Heja, heja!! Jag tycker att det låter som en utmärkt uppladdning, att "vila sig i form" är väl ett vida känt begrepp?

Kram

2008-09-21 @ 09:04:21
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0