Förändringar

Nu är allt äntligen klart. I fredags skrev jag på kontraktet för mitt nya jobb och igår sa jag officiellt upp mig här. Min nya arbetsplats och nya hemort kommer att befinna sig i raggarnas egna hemstad - Fagersta.
 
Redan i Juni tog jag kontakt med mina gamla vänner i skogen för att höra om dom hade ngt jobb till lilla mig. Det hade dom :o) Under semestern var jag där på intervju, personlighetsklyvningstest och en intervju till. Sedan har det varit ett par veckors väntan innan allt blev klart och i fredags skrev jag på. Det känns jätteroligt!!!

Inte lika roligt är det att säga upp sig. Även om jag har en viss euforisk känsla i kroppen av att fått ett jobb jag vill ha, ska flytta hem, skapa ett riktigt liv och eventuellt köpa hus, så gnager ändå ett visst vemod. Min närmaste kollega är ledsen, han säger inget, men det syns. Min närmaste chef försöker muta mig med alla möjliga medel för att få mig att stanna och fabrikschefen ser allmänt bekymrad ut. Visst känns det bra att dom är ledsna för att man ska sluta (vore ju himla trist om dom var glada....), men det ger mig på ngt viss ett sting av....vet inte  riktigt vad det är...men nästan dåligt samvete...

Nu väntar en hejdundrandes massa arbete med uppsägning av internet, telefoner, lägenhet och gud vet allt. Jag väntar bara in ett beslut på om jag får sluta til jul och sedan är det bara att sätta fart!

Framåt mot en ny fas i livet!!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Ååh, vad kul att du kommer hem, hade redan fått rapport av din lilla bror. Förstår att det känns lite jobbigt att aäga upp sig, men man kan inte vara alla till lags.. Vantarna är förresten klara, bara drygt halva halsduken kvar, ville du ha rosetter på vantarna?



KRAMAR

2008-09-30 @ 20:28:18
URL: http://schannalle.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag väntar också på ett datum för hemflytt så jag kan ta semester, beställa flygbiljett och komma ner och hjälpa dig att flyttstäda. Sen tar vi lilla volvon och rullar mot Sverige. Kram

2008-10-01 @ 13:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0