Schwosch

Så fort har dagen ramlat förbi, som ett schwosch. Vad har jag gjort då? Jaa, vaknat hyffsat tidigt för att vara jag och söndag, dvs klockan 8. Ja jag vet inte speciellt tidigt, men det är så skönt att ligga och rävsova lite fram till halv tio snåret.

I stället för att gå upp tog jag min bok och läste en stund, just nu är det "Die letzte Spur" av Charlotte link som ligger på sängbordet. Jag läser lite tyska böcker emellanåt för att förbättra språket lite. Om det hjälper eller inte vet jag inte, men det är lite kul att ha kommit så långt att jag även kan plöja böcker på tyska. Så mycket som jag läst det här året för övrigt har jag nog aldrig gjort. Jag gissar att det är slut med det nu när man får annat att göra med husfix kors och tvärs.

När jag väl klivit upp ringde jag sjöbusen och pratade över en timme och vips så var morgonen förbi :o) Sedan har det som vanligt varit städning och träning på att göra listan. Dessutom har jag äntligen gjort klart översättningen av Hälgetidningen som vi ska ge bort i julklapp till vår jaktintresserade kvalitetsgubbe på jobbet...som faktiskt också heter Helge. Är det inte kul så säg! :o)

Å självklart har jag kommit ihåg att ringa pappsen idag.  

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Toppen! Då kanske man kan få låna lite litteratur på tyska såsmåningom?

Kram,

Ulle-jag-har-också-pratat-med-sjöbusen-idag-Bulle

2008-11-09 @ 19:36:32
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0