7 timmar fel??

På min fasta trådlösa telefon finns som på de flesta andra en klocka. Trots att jag köpte den billigaste billigaste trådlösa modell som fanns på en välkänd tysk elektronikkedja, finns en funktion som automatiskt ställer klockan (fråga mig inte hur det går till, men den gör det  ialla fall). Det har funkat prima uten bekymmer, vid uppstart, vid omställning till vintertid förra året, och tillbaka till sommarrtid i våras. Men nu efter omställningen till vintertid den här gången har den fått något knäpp och är totalt förvirrad. Den går nämligen plötsligt 7 timmar fel??!! Den tror uppenbarligen att den befinner sig i Kina med sitt lilla nätta försprång. Jag ska försöka prata den till rätta, om den inte ställt om sig på det kinesiska språket också....då kan det bli svårt.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Lycka till, jag har hörat att telefoner kan vara riktiga tjurskallar!

2008-11-08 @ 20:49:16
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0