Saharasand

Japp nu blir det mera väderrapporter:
Först en uppföljning från gårdagens rapport. I regnovädret som drog förbi mig här nere i söder igår druknade (!!!) 3 personer. "Drukna i ett regnväder" tänkte jag för mig själv i bilen på väg till jobbet "underbett??". Nej det handlade inte om stans underbett utan om att när himlen öppnade sig, blev det en så kraftig flod nere i dalen så källare fylldes på nolltid (en tant blev fast i sin källare)) och bilar sveptes iväg (Två personer kom inte ur sina bilar). Läskigt!

Nästa väderobservation är resultat av min balkongröjning jag haft nu på kvällningen. Det var dax att ta hand om och kasta alla blommor som vissnat under mina sverigevistelser för att kunna plantera lite nya framåt helgen. På hela balkongen låg ett tunnt, tunnt lager med finkornig sand. Sand som tydligen kommit med de varma vindarna från Sahara. Jag bor verkligen i söder!!

Väderobservation nr 3.....nej jag skojade bara, bästa att avsluta det här innan jag får jobb på SMHI. Men jag lovar en bild på nyplanteringarna när det väl blir av.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Woops! Översvämmning och ökenvindar! Jag vill gärna tänka att vår fina sommar kommer att räcka fram till och gärna över semestern, men det är inte lätt.
Håll tummarna för mig imorgon är du snäll!
Kram

2008-06-04 @ 09:59:20
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0