Frimärksköp

Idag har jag hittat ngt där tyskland har ett helt tvärtomsystem jämfört med sverige. Dagens betraktelse handlar om frimärken.

Sverige:
Du kan köpa frimärken överallt UTOM på Posten. Posten finns ju i och för sig knappt eller, och nu inte heller Kassaservice om jag förstått det hela rätt. En händelse som etsat sig fast i huvudet på mig var när jag i godan ro och med gott humör traskade in på Kassaservice på Gränby Centrum i uppsala för att köpa just frimärken till utlandet. Svaret jag fick när jag äntligen köat fram till kassaluckan var, och jag citerar ordagrant "Men lilla gumman, det förstår du väl att du inte kan köpa frimärken här?!"  Nej hur kan jag vara så dum att tro det....

Tyskland:
Du kan (nästan) INTE köpa frimärken någon annanstans än på Posten. Det är bara att knalla ner på stan det. Här går det inte så lätt som att be om ett frimärke i kassan på Rewe. Enda undantaget från posten är frimärksautomaten som står mitt på torget i Reutlingen. Men ska man som jag skicka brev utomlands, finns bara ett alternativ - Posten

                                                                     
                                      Det här måste vara det coolaste frimärket i världshistorien - Master Yoda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0