44 grader

Japp, 44 grader visar termometern på balkongen när klockan är 18:05. Inte ngt vidare skönt att sitta där minsann, utan det blir till att stänga balkongdörren och sitta inne det.

Idag är det stadsfest i Reutlingen. Jag var ner en sväng vid lunchtid för att titta vad som var på G. Det var ganska mycket folk för att vara så pass tidigt och på torget var det full fart med familjeuppträdande. Som vanligt när det ordnas ngt i tyskland flödar det av mat och öl, så jag slog mig ner en stund med min lunch; grillad kotlett i bröd, dock ingen öl, men väl en flaska vatten, för att titta lite på uppträdandena. (Försökte ta lite bilder, men tyvärr satt jag lite för långt bort för att det inte skulle bli ngt annat än några prickar på en enorm scen) 

På vägen hem vilade jag lite i parken, tog en slurk ur min vattenflaska, och tittade på ett brudpar som höll på att ta sina bröllopsfoton. Bruden hade en hemsk klänning i form av gräddtårta med maräng och fluff, brudgummen såg mer normal ut, men hade i sin tur ngn silvrig väst som såg riktigt slimmig ut.

Väl hemma satt jag mig på balkongen (då fortfarande skugga där) och lyssnade på Sommar i P1 på webbradion. Idag var det betraktelser från Fredrik Lindström om Den mänskliga faktorn, människans förnuft och resor till Mars. Mycket intressant hörning.                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0