Snål

Ibland är man för snål för sitt eget bästa.

Idag när jag kom hem från jobbet gick jag ner på stan för att se om min klocka var i livet, efter den lilla översvämningen i urtavlan. Förvånandsvärt var den det, och uret tickade på så fint som aldrig den. Nu var jag ju inställd på att den skulle vara död, så det var närstan med besvikelse över att inte få köpa en ny fräsch klocka som jag gick ut ur klockbutiken. 

På vägen hem igen tog jag en sväng genom Reutlingens Markthalle för att se om dom hade några läckerheter att bjuda på. Hittade inget speciellt så jag strosade ut igen på andra sidan och satte siktet på Rewe (eller Röven som min fina mataffär snabbt blev omdöpt till under mina Knivstavänners besök) för att handla lite förnödenheter. Alldeles utanför saluhallen ligger en Sushirestaurang. MMmm gott! Jag stannade till och läste på menyn. Det vore ju smaskens med Sushi!! MEN, då slog snålheten till. 9,50 € för 9 bitar, nästan 100 spänn för en middag, nej, det får bli något ur frysen istället.

Här har man just SPARAT minst 150€ på att inte behöva köpa ny klocka, och så kan man inte ens unna sig en god bit kvällsmat....Urdumt! 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bravo!! Fiiin karaktär det där och Röven är ju bara bäst! Jag är säker på att det du svängde ihop var minst lika gott som lite sushi för 100 spänn, dessutom krävs det ju extremt god restaurangmat för att den ska vara god när man avnjuter den solo. Förresten springer du säkert på en både snygg och dyr klocka vilken dag som helst, som du inte kan motstå och då behöver du dina sikiner. :)

/Ulle-sparproblem-Bulle

2008-07-16 @ 21:32:40
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0