Public service

I bilen på väg till jobbet varje dag poppar jag allt som oftast radio. Vi har en kanal här nere som heter SWR3 som är lite utav en kombination mellan P3 och RIX eller Meagapol. Lagom underhållande, ok musik, men kan också vara lite seriöst emellanåt.

Tidigare har jag ondgjort mig över den usla TV:n här, med all dubbning av serier och filmer. Det är inte kul att se Amerikanska skådespelare snacka tyska! Jag är medveten om att snitttysken kan ganska dålig engelska, eller till och med ingen engelska alls, men vad jag hör på radion ibland på eftermiddagarna på väg hem förvånar mig.

SWR3 har ett inslag, någon gång i veckan där dom tar en hitlåt som spelas för tillfället, med vilken dom gör sig mödan att översätta texten för att tysken ska förstå vad den handlar om! Är det inte fantastiskt? Dubbning av låtar! Är inte det Public service (med betoning på service) så säg!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fy, vad ruskigt! Jag är tacksam att vi har engelska filmer här! Och musik! Barnen är jätteduktiga på engelska tack vare filmer och musik och tar sig lätt fram på internet tack vare det!

2008-07-26 @ 22:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0