Förkyld

Host, snörvel, feber och snor. Förkylningen är här. Jag gick just härom veckan och skröt över att jag inte varit ordentligt förkyld på över ett år. Det skulle jag aldrig sagt. Det startade lite lätt med halsont i tisdags och sedan har det bara eskalerat. Idag spenderar jag lördagen i sängen och har bullat upp med bok, dator och te.

Faktum är att det kan vara lite mysigt på ngt vis att vara lite lagom sjuk. Det är ok att ligga i sängen hela dagen, slumra lite, läsa lite, lyssna på Mix Megapol på webradion. Baksidan på det hela är att jag skulle behöva handla lite, både mat och apoteksvaror, och det tar emot att ge sig iväg någonstans. Kanske struntar jag i shoppingen och lever på det som redan finns i kyl och frys och härdar ut med en igentäppt näsa :o)

                                               image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0