Balkongfint

Idag har solen skinit som vanligt och det har varit 18 grader varmt...i skuggan. Är det februariväder? En helg som denna ska man stå vid starten i Oxberg och frysa häcken av sig  i -15 grader före en start i Tjejvasan och inte plantera blommor på balkongen i +25 grades värme. Jag läste i tidningen att det varit superföre och banrekord sattes i årets upplaga. Det är helt klart så man önskat att man stod med på startlinjen och satt ett personbästa i superföret. Men men, det får bli ett annat år det.

Som sagt den här Vasaloppshelgen har jag fixat till balkongen med lite fräscha vårblommor. Köpte ett 6-pack med påskliljeknölar,10-pack med Penséer, planteringsjord och lite fina krukor på Bauhaus igår och så har jag planterat idag. Det blir genast lite piffigare, trots mina urfula balkongmöbler i vit plast....Måste verkligen skaffa nya nu till våren. Det får nog bli ett projekt när Henrik kommer ner till påsk, så kan man verkligen få njuta av en fin balkong till sommaren.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad skönt! Grannen flyttar till Schweiz under mars månad, nog för hon har sin äkta hälft där, men hon väljer årstid för fly(k)tt med omsorg.
Vi har i alla fall glädje av ert högtryck nere i söder, vi får nämligen stabilt väder...

2008-02-24 @ 21:56:30
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: mamma

Det är sånt väder vi vill ha när vi kommer. Det ska bli skönt att sitta på din fina balkong. Kramar

2008-02-25 @ 14:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0