St: Nikolaus

Idag är det lördag den 6:e December vilket betyder St:Nikolaus här i Tyskland. Jag har inte riktigt koll på vad dagen innebär förutom att barnen (och kanske vuxna med för den delen) får presenter. Jag har inte varit snäll nog att jag fått någon present... Förra året fick vi minsann en fin chokladtomte av vår hyresvärd, men dom har snålat in på det i år.

En lördag betyder ju som vanligt en sväng på stan och jag har fixat det sista lilla julklappsplocket som saknades. Nu anser jag mig fullständigt klar och kommer till det roliga med att slå in och fixa. Sedan blir det till att ta upp en flyttkartong från källaren och packa ner allt i och skriva JULKLAPPAR på med stora bokstäver på.
Hoppas inte flyttgubbarna snor den då bara :o)

Här helt appropå en fin bild jag just fått. Jag var en solstråle redan som liten! En dregelunge var jag tydligen också :o)

                                                      

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hos oss hänger Nikolaus en strumpa på dörren med nåt i. Ibland roligt, ibland behövt, ibland bara gott. I år fick tjejerna fina strumpor och godis i dina Nikolaus-strumpor!

Jag och Joacim fick en egen strumpa som Gry virkat och klockan två (!) inatt tassade "Nikolaus-Gry" ner och la presenter i den! Fina, målade gips-ljusstakar (som jag känner igen från lekterapin).

Kram!!

2008-12-06 @ 15:21:13
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0