Nytt Kapitel

Fler än en gång har man ju hört att livet visualiseras som en bok. Boken har självklart en massa kapitel, med historier och bihistorier som vävs in i varandra på alla möjliga och omöjliga sätt. Vänner och kärlekar kommer och går, kanske mer frekvent i början av boken för att sedan bli mer konstant några hundra sidor in. Nya saker sker, livet förändras, och hela tiden kommer nya faser i livet.

Jag är precis på väg att avsluta ett kapitel och starta ett nytt. Kanske är det inte bara ett nytt kapitel utan till och med en helt ny del. Vissa kapitel kanske man helt skulle vilja stryka, det går helt enkelt inte alltid bra i livet, men det här som jag nu avslutar kommer jag nog mest att minnas med glädje.

I min stora Livsbok är det strax dax att vända blad. 
 

                                                                                


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh vilken härlig liknelse! Jo, jag har nog hört den, men aldrig reflekterat över innebörden. Jag tror att jag är mitt i ett kapitel, men nyligen bytte jag nog stycke faktiskt ... Snart är det dax att sätta en punkt och det ska vi fira tillsammans!

:o)

Verkligen bra!

Kram

2008-12-12 @ 19:43:52
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Mamma

Önskar dig all lycka i nästa kapitel. Puss och kram

2008-12-12 @ 21:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0