Livets mysterium!

Hur mycket är en portion spagetti?? Det måste vara livets stora mysterium. Med allt annat är det lätt, 2 dl makaroner, 2,5 dl soppa, vad som helst annat går att mäta. Men långa smala torkade degtrådar, hur mycket ska man koka?? Omöjligt! Tips?....Nån??....

Jaaa jag vet det finns några sådana där löjliga mått med hål i, men jag tycker dom är för fåniga för att köpa.

Måste rädda spagettin innan den återgår till att bli deg igen. Kanske får jag gå hungrig, kanske blir jag stoppmätt, mal sehen, mal sehen....

                                                             
                                                Också ett mysterium, när är den lagom kokt...


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Haha, jag som har problem att koka lagom mycket ris till familjen! Spagetti till alla är så mycket som jag nätt och jämt kan greppa runt med ena handen, allt går ändå alltid åt!

Mitt tips är alltså att skaffa tre barn!

;o)

2008-12-15 @ 22:32:25
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack för tipset, men det lär nog dröja en stund tills vi kommit upp i tre, ett med för den delen, om Sjömannen får bestämma :o)

2008-12-16 @ 16:30:08
URL: http://malinnorwalds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0