Fönstertvättning

Vad är roligare att göra på 2:a advent än att tvätta fönster?? Ungefär vad som helst tror jag, men nu har jag klarat av hälften ungefär och behöver en välbehövlig bloggpaus.

Min mamma som normalt sett kommer med mycket bra husmorstips, tipsade om att en spann med vatten med lite diskmedel i, och en sån där fönsterskrapa är det absolut snabbaste och bästa. Kan så vara om man inte har en skrapa som är oduglig, för stel och lämnar en massa ränder efter sig. Nej det blev till att ta fram den hederliga fönsterputsflaskan och en fönsterputstrasa av fusksämskskinn istället. Men varför är det så rackarns svårt att inte lämna kvar några spår i hörnen?? Husmorstips?

Det fanstastiska med att tvätta fönster är ju att man faktiskt ser ut igen....otroligt...är det så här världen ser ut inifrån!??!! Synd bara att man inte får njuta speciellt länge av dom glasklara glasrutorna....

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tidningspapper och T-röd! Vad vet jag, trycksvärtan smetas ut till en grå hinna som döljer skiten? Men nöjd brukar jag va!

Kram, från en annan som också skurat på 2:a advent!

2008-12-07 @ 17:48:12
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Erik

Ooh, vad jag längtar tills du är på kommunaltrafiklängds avstånd igen!

2008-12-08 @ 15:54:12
Postat av: Anna S

Hej svejs!

Ser att det inte är långt kvar nu...

Det är skönt förstår jag. Vad mycket roligt du/ Ni har framför Er nu.

Hoppas att flytten går bra!

Kram kram

2008-12-09 @ 19:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0