Folkvett i duschen

Hur kommer det sig att vissa människor inte tar någon som helst hänsyn? Var kommer denna ickehänsynsgen ifrån?

Hmm två frågor inte jag kan svara på i alla fall. Dom flesta människor, inklusive jag själv, känner någon typ av stress om man vet att någon eller några väntar på en. Världens längsta kö vid charkdisken på Ica gör att man t.ex. inte står och smakar på 100 olika ostar innan man bestämmer sig.

Igår var jag på Reutlingen Freibad och simmade. Det var superväder och massor med folk både i bassängerna och eftersom det var kväll och folk var på väg hemmåt, även i omklädningsrummen. När jag simmat klart och stog där i duschområdet och väntade på söliga tyska tanter slog det mig att ingen av dessa tjejer/damer har åkt tjejvasan. Där får man genom den hårda skolan lära sig att duscha kvickt och effektivt. Gör man inte det i målet i Mora åker man ut med huvudet före, duschad eller inte. När det står en ringlande kö på 20 personer behöööver man inte massera hårbotten 10 minuter med schampo, ta fram skrubbvanten och lägga en hårkur.

Hade jag kunnat ordet hänsyn på tyska hade jag sagt ngt, men nu gjorde jag som vanligt. Höll klaffen och kokade inombords.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Ja, i Mora är det ord och inga visor som gäller. Åker man dessutom lite långsamt (som jag) är varmvattnet för länge sedan slut och man får duscha kallt.

2008-08-07 @ 21:04:34
URL: http://schannalle.blogg.se/
Postat av: pappsen

Tips från en erfaren gubbe: Nästa gång du ska bada tar du med dig små tvålflisor som du kastar in i duschen så halkar de tyska tanterna ända ut i entre'n

2008-08-07 @ 21:29:59
Postat av: Ulrika

Brrr, minns en myntdusch på en camping från barndomen, hur irriterande lite vatten man hann få över sig innan det var slut. Det gällede att vara kvick för att slippa gå med löddrigt huvud. Pengarna skulle ju räcka till glass också!

Idag regnar det, vilket betyder att vi har samma väder som igår och förrgår och förrförrgår... Freibad i fint väder låter underbart!

2008-08-08 @ 10:02:26
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0