Vår?

Idag är det den 19 April, nästan en hel månad sedan det senaste inlägget. Bloggen har inte dött, jag lovar, den har bara haft lite vårvila. Sanningen är den att det har varit mycket jobb under den här tiden och det har i princip bara varit jobba-äta-sova som har gällt. Helgerna har också varit upptagna, dels av besök av mor, mormor, Erik och Kalle, som var ner för ett par veckor sedan och dels av Sverigebesök.

Jaha och så temat vår. Min fråga är: Var är den? Vintern har ju lyst med sin frånvaro, om man med vinter menar snö och kyla. I och med detta faktum försvinner ju också våren. Vår för mig är smältande snö och snödroppar som letar sig upp genom denna, smältvatten droppande från taken och känslan av den första solvärmen när man sitter och lutar sig mot en södervägg. Det blir tyvärr inget av det när man har vintrar med bara + grader.

Här nere visste jag inte riktigt vad jag hade att vänta när det gäller årstider, men vad jag förstått beter sig inte vädret speciellt normalt här heller. 20 grader varmt i februari och snö i mitten av april hör inte till vanligheterna, men så har det sett ut i år. I början av den här veckan var det riktigt kyligt och i onsdags snöade det hela dagen. I går slog det om och jag var ute och promenerade i kortärmat i 18 gradigt solsken.

Vädret är konstigt, men förhoppningsvis kommer vintrarna tillbaka så man får njuta av våren.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Idag har vi varit ute i strålande sol hela dagen! Sol och oljud från grannens stubbfräs!
(Jo, det där långa ordet hittade jag förstås i en bilannons! Grejen är att dom själva kallar det "follow me home", förmodligen för det är lättare att förstå...)

2008-04-20 @ 20:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0