Vilodag

Idag är det söndag. I Tyskland betyder det fullständig vilodag!! Alla affärer, till och med Ikea, är stängda och det enda som visar livstecken är macken på hörnet. Min fråga är: Vad gör då 80 miljoner tyskar på söndagar?? Ja inte åker man och storhandlar på ngn lämplig stormarknad, eller åker till Bauhaus och köper prylar till renoveringen. Här gäller det att planera gott folk! Vill man kunna spika, då gäller det att ha spiken hemma, och vill man äta, ja, då vill det till att man har gjort sina matinköp på lördagen. Det här har ju varit en omställning för mig. Jag som inte är så mycket för att planera mat, utan åker till Ica (eller nuförtiden Spar, Kaufmarkt eller Real) och ser vad som erbjuds, men som sagt, det är bara att anpassa sig annars blir man utan käk. Räddningen är ju annars den ovannämnda macken, dom har som tur är lite nödproviant i form av frysta pizzor om man nu missat i planeringen.
Men då, vad gör 80 miljoner tyskar på söndagarna?? Ja, Beats me! Åker bil uppenbarligen eftersom tanka kan man ju. En del restauranger och fik är öppna, så kanske är det de tyskar som är som jag, dvs dåliga matplanerare som flänger runt och letar efter något öppet hak där man kan få lie mat.

Kommentarer
Postat av: Erik

Jadu, på min söndag har min iPod gått sönder, och när jag köpte godis för att tröstäta, bet jag mig i tungan så det började blöda... inte så bra det heller ;)

2007-10-21 @ 21:04:18
URL: http://eriknorwalds.blogg.se
Postat av: Ulrika

Ut på Autobahn och kolla!! Stau! Har du fattat vad dom säger på trafikrapporten än? Där gäller det att hänga med, så man inte missar ett endaste litet ord.
:D
Kul att du bloggar!!
Kram

2007-10-22 @ 20:18:08
URL: http://pysseliten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0