Vad gör en Svenska i Germaniens land??

Ja, det kan man ju verkligen undra! Flytta från sambo och bli särbo på nytt, flytta från familj, vänner och bekanta mot det okända landet i söder...Ja, är man riktigt frisk????
Allt detta pga ett jobberbjudande. "Det är ju världens chans", "Ett sånt här erbjudande får man inte många gånger i livet", "Tänk på karriären!". Det är ett litet utdrag av citat från omgivningen, men är karriären verkligen allt? Den frågan har dykt upp i huvudet mer än en gång under flyttprocessens gång.
Men nu på plats i det nya landet måste jag ändå säga att jag gjorde rätt, även om jag tvivlade när jag stog hemma i Västerås med flyttkartonger upp till öronen (dom stog mig upp i halsen med kan man lugnt säga). Det mesta har ordnat sig till det bättre med ett bra jobb (Ramnäs, här har ni långt kvar), fin lägenhet (även om jag trivdes himmelens bra på Tunbyvägen i Västerås) och en otroligt vacker omgivning. Tyskarna är inte så olika svenskarna heller förutom att man inte förstår vad dom säger och att dom vägrar att säg du. Frau Norwald går jag under nu för tiden, och det kan ju tyckas vara stenålders!! När kommer du-reformen till Tyskland???
Slutsats: Karriären är inte allt, men man ska helt klart ta chanserna när dom kommer och prova på. Fungerar det inte är det ju bara att återvända hem till Svealandet igen. Tack Henrik för knuffen i ryggen, annars hade jag aldrig kommit iväg!
Efter sitt livs första blogginlägg säger nu Frau Norwald God Natt!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad fin du är. Kul att du också har en blogg. Jag läser alltid Eriks och Kalles.

2007-10-21 @ 12:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0