Totalt sett en bra dag!

Fredag! Visst är det väl alltid skönt och ngt lite speciellt med fredagar! Jag har ju svärföräldrarna här på besök och vi har precis avnjutit en god middag. Det blev en hemmagjord lasange med gott vin för 2,79 euro (!!). Vad tror ni ett rött vin för 25 spänn skulle kosta i Sverige?? Päronsaft kanske, men det här var tillräckligt fylligt för en lasagne åtminstone. Till efterrätt blev det lite ugnsstekta äpplen med lite kanel och socker, till detta en äppellikör och kaffe. En bra kväll med andra ord.
På jobbet har det också varit en bra dag. Lugnt och skönt. Dom flesta hade tagit dagen ledigt eftersom det blev en klämdag, så det var harmoni som rådde. Lite lugn och ro till att sitta på kontoret och plocka fram statistik och sånt man inte hunnit med i veckan. Uppe i prduktion var det inte heller ngt som behövde panikinsatser, bara lite labbprover som måste ses över och godkännas.
Till och med trafiken var lugn idag. Inte en enda vansinnesomkörning har jag sett, vilket annars är vardagsmat. Det är alltid någon dåre som kör om på ett backkrön eller i en kurva. Detta för att totalt tjäna i princip ingen tid alls, eftersom man ändå hamnar efter en långtradare som man inte kommer om trots dödsönskan. Jag har förlikat mig med den krokiga vägen och håller mig bakom vägsniglarna, trots mitt annars ganska ilskna humör i trafiken.
Ja, som titeln för dagen säger, en bra dag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att du tar det lugnt i trafiken och att du lärt dig att tygla din ilska på andra trafikanter. Hoppas att din pappa också lär sig nån gång.

2007-11-04 @ 11:07:16
Postat av: Pappa

HM fartdåre och fartdåre.
Vid resa till Torshälla körda jag di med medelhastighet av 74 km/tim och en genomsnittlig bränsleförbrukning av 0,59l/mil.
Under reasn hem körde Mamma 78 km/tim och en förbukning av 0,65l/mil
Så jag bar aundrar vem som är fartdåre.
Sen vad gäller ilskan så måste man ju lära de övriga trafikanterna att man inte kan köra hur som helst.

2007-11-04 @ 11:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0