Tjänsteresa hem

På torsdag bär det av till sverige igen. Fördelen med att jobba för ett företag som i botten är svenskägt och dessutom har sin största producerande enhet i Gimo är att man kan fixa till en och annan tjänsteresa till hemlandet. Där finns också de flesta av mina kära gamla arbetskamrater kvar och det ska bli grymt kul att träffa dom igen.

Hem till sverige kan man ju inte resa tomhänt heller. Mamma har lämnat en kort men bestämd inköpslista på Leberkäse och Strohrom. Henrik har lämnat en ännu kortare men väldigt (!!) bestämd order på minst ett ½ kg Ritter Sport Vollnuss. Till mina nygamla arbetskamrater kan man inte heller komma tomhänt. Dom har i och för sig inte uttalat någon speciell önskan, men jag vet vad som händer om man inte har ngt med sig... Där ska det helst vara sötsaker i alla sorter och modeller, och gärna av inhemsk modell. Jag har således bullat upp med Ritter Sport, Lebkuchen och en Stolle (vilket passar folket i Gimo ypperligt med tanke på namnet :o)

Den här gången blir det 11 dagar i Sverige. Det ska bli riktigt, riktigt skönt!!!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag noterar luft mellan styckena :)
Och jag håller fullständigt med Henrik om vilken Ritter Sport som är godast (men i hård kamp med Marzipan).
Vi ses, hurra för tjänsteresor till Sverige!

2007-11-20 @ 22:36:34
URL: http://pysseliten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0