Små frikadellbollar

Lyckan är gjord, och den enkla matlagningen är igen ett faktum!!
Jag var och handlade en kväll efter jobbet och stannade vid min stambutik Rewe som ligger ett par kvarter bort från där jag bor. Det var en sån där dag när man är hungrig, men inte sugen på nånting, så helt planlöst strosade jag omkring i butiken utan att veta vad jag skulle ha. Så plötsligt, mitt framför ögonen i kyldisken ligger dom; Frikadellenbällchen!!! Köttbullar, eller som dom tydligen kallar dom här i utlandet, små frikadellbollar!! Hurra!! Nu behöver jag inte längre åka flera mil till Ikea bara för att få tag på köttbullar! 500g köttbullar i samma stuk som Ica Handlarnas egna (förlåt pappa, ännu en reklamsnutt för Ica, men jag lovar nästa gång ska jag ge ett Coop-exempel :o), alltså ganska goda till och med!! Med dagens bästa fynd i matkassen bar det av hemåt för att mjölkstuva lite makaroner och steka på några mumsiga köttbullar.
Att man kan bli så lycklig över så lite! :o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snälla, snälla, om du strosar i din butik en annan gång och hittar "Rote Hirs", då får du gärna köpa med ett stort paket till mej! :) Som jag letat efter denna produkt här i Sverige!! Ikväll fick det bli samma recept (som vi åt förra helgen) fast med skalad hirs (från Coop), men röd var allt strået vassare.
Kram

2007-11-17 @ 23:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0