Hem Ljuva Hem!!

Hemma kommer nog alltid vara i Sverige, men där finns det ett par ställen som är hemma. Rälln kommer alltid vara ursprungshemma, även om jag inte bott där på snart 10 år. Nästa hemma är på Tunbyvägen i Västerås där halva vårat bohag fortfarande finns. sist men inte minst är ju hemma dit man åker efter jobbet varje dag och det är ju här på Wera. Man kan ju slås av funderingen vad som definierar ordet hemma? Hur som helst så  alla tre ställen trivs jag ypperligt bra, det är tur att människan är en anpassande djurart.
I morgon förmiddag bär det av till Sverige för en helgvistelsen vid ett av de hemma på Tunbyvägen! Det ska verkligen bli hur skönt som helst, och man hittar många fördelar med hemlandet när man inte bor där. Just nu den här helgen är det främsta förstås att träffa Henrik, men sedan att göra sig helt förstådd på det svenska språket, betala med Visakort, äta köttbullar och gå på Ica och köpa upp mig på ett lager med rågflingor. I helgen hinner vi också med att träffa ett gäng av mina bästa vänner, det gör det hela inte ett dugg sämre.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Willkommwn nach Schweden wo man die Icebeeren durch die Stadt spatzierend sehen kann und Rågflingor in das Geschäft kaufen kann!

2007-11-09 @ 17:25:59
Postat av: Erik

Hade jag inte haft föreläsning hade jag kommit och mött dig på arlanda :(

2007-11-09 @ 18:18:22
URL: http://eriknorwalds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0