Gryn och flingor

Många enkla vardagliga saker tar man liksom förgivet. För tillfället tänker jag på varor som finns i vilken svensk liten snusbod som helst, men plötsligt inte exiterar på ett stort supermarket i Tyskland. Detta enorma supermarket som har allt från grönsaker, marmelad och korv till TV apparater, cyklar och dammsugare har inte havregryn eller rågflingor!! Med havregrynen ljuger jag en aning, det fanns ju faktiskt havregryn, i minimala påsar som räcker till hela två portioner havregrynsgröt. Äter inte tyskarna havregryn och rågflingor?? Nog för att 70% av varorna i butikerna är halvfabrikat, men havregryn?? Jag är chockad :o)
Axa, ni har hela den tyska marknaden till förfogande! Ni är saknade och hjärtligt välkomna!

image5image6

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Otroligt! Jag har bestämt lärt mej ett tyskt ord för havregryn... Haferflocken, var det väl?

2007-11-06 @ 13:59:30
Postat av: Kalle

ingen havregryn!? lider med dig!

2007-11-07 @ 15:39:58
URL: http://kinkykarl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0