Att skriva är guld

"Tunga känslor blir lättare att bära med hjälp av ord" Det menar i alla fall forskaren Matthew Lieberman vid University of California.

Jag kan hålla med honom. Jag kan bara gå till mig själv och mitt egna bloggande. När jag känner mig ensam, ledsen eller nere hjälper det att skriva ett par rader. Vad man skriver om spelar inte så stor roll utan det är själva skrivandet som gör det. Kanske var det därför jag mådde så bra av bloggandet  under min tysklandstid, då kunde jag skriva av mig min längtan efter nära och kära.

Nu är inte bloggandet lika viktigt längre, och det kanske man bara ska se som ett sundhetstecken för min del :o) Kanske kommer jag igång på allvar igen när sjöbusen ger sig iväg om två veckor.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Så dumt, för vi gillar att ha dig på bloggen, men nu vete fasiken om det inte vore skönare att ha dig härifrån. Fast, å andra sidan håller jag med dig och Matthew, varför skulle det annars vara så vanligt med dagboksskrivare (bloggare)? Skriva som terapi.

Kram

2009-05-07 @ 19:36:41
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Lena

Mmm, alla goda författare, kompositörer, regissörer och poeter är svårt deprimerade eller möjligen galna. Och blir berömda när de är döda. Vilka framtidsutsikter i dessa yrken....

2009-05-28 @ 19:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0