Sen i spåret, eller?

Den här helgen har jag och sjömannen varit hus/djurvakter hos mina föräldrar. Mamma som precis blivit färdig undersköterska blev i examenspresent, bjuden av pappa upp till dalarna på en välförtjänt semesterhelg. Vi tog med oss mormor som sällskap upp och vi blev som vanligt utklassade i frågespelet NE. Hon är omöjlig tanten och spelet var över på nolltid. Nåja, vi är vana att ta nederlag i det där spelet :o) Resten av vistelsen var i alla fall trevlig, och jag fick mig en ridtur också på lördagen. Min kuse var som vanligt yster och hade mycket spring i benen. Härligt att komma ut i de välbekanta skogarna.

I morse ville vi komma upp i lite god tid för att ge oss tillbaka till vårt blå hus. Sjömannen ska ju ge sig tillbaka till Åland och har en båt att passa. Skönt också att hinna vara lite hemma och fixa lite. Hur som helst vaknade jag till i morse av ett hundslick i fejset och lutar mig över och tittar på klockan som visar 08.45. Åh, jäklar, tänker jag och slänger mig upp för att kissa nödiga hundar och matar hungriga hästar i tron om att vi har sovit tämligen länge. Konstigt att inte mormor är uppe, tänker jag när jag bär ut hö till kusarna. Nåja, in igen och duka fram frukost. Sjömannen har klivit upp och kokar kaffe, och när vi sitter och mumsar i oss fil och hemgjord müsli, goda hembakta mackor och dricker kaffe, slänger jag en blick på klockan: 08.30. Men vad i hel....?! Sen slog det mig...Sjömannens klocka visar Ålandstid!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

HAha! Å, hästarna undrade vad du gjorde där så tidigt?

Min lediga vecka har jag käkat frukost klockan sju varje morgon, man vill ju inte vara sen i spåren!

;O)

2009-03-21 @ 16:41:18
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0