Grannar är bra att ha!!!

Välkommen till min nya blogg!! Jag och lillebror har tänkt hjärnan i småbitar för att hitta på något nytt lämpligt namn till den. Vi kom överens om att damen jag haft i Germanien är ju rikitigt lik mig, så hon måste få stanna. Därför letade vi som små gnuer med ljus och lykta i Asterix land efter ett lämpligt namn. Damen i fråga heter ju Bonemine (gift med byhövdingen Majestix), men det tyckte vi klingade lite tråkigt, men Lillfixa föll oss i smaken. Hon är inte direkt någon frontfigur i Asterix, och matchar väl inte mig direkt utseendemässigt heller :o) men man kan ju inte få allt...

                                                                         
Lillfixa är en vacker gallisk flicka som är förlovad med Tragicomix. Hon är den galliska byns vackraste invånare, och alla män, särskilt Obelix som förälskar sig, har ett gott öga till henne.
 
Lillfixa passade också bra in på vad bloggen förmodligen kommer snöa in mycket på, nämligen renoveringar och småfix.

Och, nä, vi har inte fått ngt internet än. Inte telefon heller för den delen, men den är i alla fall på G!! Min kära sjöman är väldigt duktig på att att ta snabba beslut, det kom vi fram till är en rest sedan officerstiden (Ett felaktigt beslut är bättre än inget beslut alls), men alla beslut är inte alltid helt genomtänkta. Ett exempel är när han i början av december blev så förbannad på Telia så han sa upp sin benakantskap med dom, dvs sa upp varenda abbonnemang som är kopplat till telia. Det var kanske inte så smart eftersom vi nu måste koppla in skiten igen, och det tar tid!!!

Telefonen är beställd den 21:a december, den blir inkopplad den 8 januari (visst det har varit helger, men vad fan!!!). Internet (också det blir via telia... :o) kan man inte beställa förrän telefonen är inkopplad (???!!!!), och det kan ta upp till 10 dagar att få anslutet. Varför man inte kan lägga beställningen innan så det är klappat och klart när dom kopplar in telefonen, eller till och med kan koppla in bägge smatidigt är för mig en gåta, men, men....

Hur som helst sitter jag nu och tjyvsurfar på en av grannarnas oskyddade internet, vad gör man inte för att få kontakt med omvärlden???

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hurra för grannar som inte låser sin uppkoppling för omvärlden! Impulsivitet har sina sidor, vi har också bytt ett otal gånger, men jag vet inte om det egentligen är någon större skillnad.

Kul att du är tillbaka!

Kram

2009-01-06 @ 20:47:19
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bra att du är på banan igen :)

2009-01-07 @ 21:35:52
Postat av: Erik

Bra att du är på banan igen :)

2009-01-07 @ 21:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0