Uppdatering

Nu mina vänner är det dax för en rejäl uppdatering!!

Blått hus:
- Besiktat av Anticimex (dyrt var det, men det får det vara värt)
- Läcka i taket funnen (fan också)
- Omförhandling av priset pga av framtida takarbeten (Lyckades få ner det 30 000 i alla fall, vi är nöjda)
- Kontraktsskrivning på fredag!
- Inflyttning 2 dagar före jul (Bra tajming som alltid...)

Hösten:
- Vintertid och mörker (Nåja inte så illa, det är mysigt med tända ljus)
- Snön kommer till Münsingen i morgon säger dom.
- Vinterdäcken är påmonterade så jag ska nog ta mig till jobbet (fan också)
- Träningen går skitdåligt (mörkret gör att jag får extremt dålig karaktär, bättring kommer)

Flyttbestyr:
- Lägenheten är uppsagd
- Telefon/Internet uppsagt
- Gymkortet uppsagt (Har inget med den dåliga träningen att göra, kortet räcker till mitten av December)
- Elbolaget står på "Att göra listan"
- Flyttfirma beställd (Väntar bara på datumbekräftelse)
- Vad har jag glömt att säga upp??

Besök:
- Mina Gävlevänner var här över helgen (Urmysigt)
- Förde med sig alldeles för mycket vindrickande, men vin är gott!
- Slottsrunda på lördagen (Lichtenstein, Sigmaringen & Hohensollen hann vi med)
- Nästa besök blir sjömannen den 16:e November (En evighet dit - jag dör)

Slutt uppdatering, jag tror jag fick med det mesta :o) 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Trevligt med huset! Behöver du en råttfångarkatt är det bara att höra av sig... Har vantarna kommit fram ännu?



KRAMAR!!

2008-10-30 @ 17:03:19
URL: http://schannalle.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vilken uppdatering! Alles!

Det svåraste blir väl att säga upp Reutlingen och vännerna? Samtidigt som det är spännande att flytta finns det något sorgligt med det. Jag vet, jag har flyttat tillräckligt många gånger.

Hur är det med försäkring, visst måste ni ha huset föräkrat från tillträdesdatumet? Trist med takläckage, men tur att ni hittade det innan det blev vattenskada. Hu ja, jag låter som en olyckskorp ikväll... bäst jag "lägger ner".

Stoooor Kram!

/Ulrika

2008-10-30 @ 19:48:07
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0