Första snön!

Åå det är ngt speciellt härligt med första snön! Det började snöa igår i Münsingen och hela dagen singlade det ner sådana där riktigt stooora flingor. Till en början var det bara slask och flingorna tinade så fort dom slagit i marken, men framåt eftermiddagen började det minsann skapas små sammanhängande vita plättar. Väl nere i Reutlingen var det ösregn som gällde, men även här övergick det i snö framåt kvällen och när jag vaknade i morse hade det lagt sig ett vitt tunnt täcke här med.
 
Tunnt kan man inte kalla snötäcket som låg i Münsingen i morse när jag kom upp på alpen, nej där hade snöskyfflar och snöslungor åkt fram ur garagen. Där låg det dryga decimetern och det var ett riktigt vinterlandskap jag kom upp till. Tur vinterdäcken åkte på i förra veckan. 

På söndag ska det bli 16 grader varmt... 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Omväxling förnöjer, du får väl dra på dig skidorna till bikinin på lördag!

Kram!

2008-10-30 @ 19:30:16
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag har utmanat dig i min blogg!

2008-11-02 @ 15:33:57
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0