Julklappsinköp

Idag har jag faktiskt klarat av de flesa julklappsinköpen. Otroligt tidigt för att vara jag. Men jag måste få gå för mig själv på stan och sköta dom där bestyren, och när jag räknade helgerna framåt insåg jag att det var den här helgen som gällde. Helgerna som kommer har jag antingen besök, är i sverige och besöker vänner, eller har planerat in flyttstädning. Lite skönt är det att det är klart och jag slipper den där trängseln och julstressen, men jag gillar också att gå runt bland juldekorationerna och insupa julkänslan. Det får bli nästa år helt enkelt, så blir det när man ska flytta mitt i julstöket.

I vår familj har vi gjort det enkelt för oss. Eftersom vi alla är vuxna så nöjer vi oss med en julklapp var (ja, alla utom storebror är nöjda med uppgörelsen, han älskar nämligen paket). Så varje år på hösten har vi lottdragning om vem som ska köpa till vem. Smidigt, och man kan satsa lite mer på en riktigt bra julklapp till en person istället för att ränna runt som en galning och leta efter ngt till alla. Lite fusk brukar det bli eftersom jag och svägerskan brukar smygbyta lite julklapp ändå :o)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vem köpte du till då?

Gry är också klar med alla klappar, allt är inslaget och alla rim är skrivna och nu snackar vi måååånga paket! Jag är omåttligt avis på lillungen!

2008-11-15 @ 17:44:37
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vem köpte du till då? Gry är också klar med alla klapper, allt är inslaget och alla rim är skrivna och då snackar vi måååånga paket! Jag är omåttligt avis på lillungen!

2008-11-15 @ 17:46:21
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Idag skriver jag många kommentarer! ;-)

2008-11-15 @ 17:47:38
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Malin

I år blev det lilla mamsen som får julklapp av mig. Det är alltid kul att köpa till mamma, hon önskar sig ju som vanligt bara "snälla barn" vilket hon ju redan har, så varje klapp förutom det är ju bara bonus :o)

2008-11-16 @ 12:17:20
URL: http://malinnorwalds.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja men i år önskar jag mig en tårtspade också!!

2008-11-16 @ 20:33:51
Postat av: Heidi

Jag är imponerad, känner själv att jag ligger långt efter mitt normala jag när det gäller julklappar, har säkert hälften kvar å det är inte vanligt i november. Däremot har jag i helgen klarat av klapparna till julklappskalendern å dessa är inslagna o klara att hängs upp i Linde till advent.

2008-11-17 @ 09:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0