Carpe diem??

Jag har kommit på att det där med Carpe diem inte riktigt är min pryl, åtminstone inte varje dag. Jag lever för det mesta med att längta efter saker och ting, eller allra oftast efter sjömannen. Kanske blir det bättre när vi får ett riktigt liv ihop och när vi faktiskt ses mer än max ett par helger i månaden...

Men det där med att se fram emot saker, är det så himla illa då, eller är det att leva i nuet som är meningen med livet? När man har saker att se fram emot och att längta efter blir det så mycket härligare att ses när man väl ses. Att längta är inte alltid förknippat med glädje, och det rinner en hel del längtanstårar emellanåt, men det rinner också några glädjetårar när tiden hunnit ikapp det man längtat efter. 

Man får helt enkelt leva i nuet ett par dagar när det bjuds, och resten av tiden får man se fram emot dessa stunder :o) Nu ska jag längta i 11 timmar till sedan ska jag leva i nuet i en vecka!

Flum, flum?? ;o)

Trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Inte flummigt alls! Glasklart! Sjömannen är på flyget, vad han nu har där att göra ...? (Han ska väl sätta segel, väl?)

Ha en skön vecka!

Kram,

Ulrika

2008-11-16 @ 20:29:42
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0