Födelsedag

Jaha, då har man blivit gammal tant då. 30 år, ngn typ av gräns till vuxenlivet och en ålder vissa fasar med kriser som ter sig på alla möjliga olika sätt. men varför talar man inte då om 31-års kriser, eller 33-års kriser? Då blir man ju ännu äldre....Själv har jag nog inte haft ngn regelrätt kris. Man kan bara konstatera att man blir äldre varken man vill det eller ej. :o)

De senaste veckorna har jag tillbringat hemma sverige med diverse olika aktiviteter. Vi började med att fira Valborg på skonaren Linden med en segling mellan Mariehamn och åbo. En mycket trevlig tillställning!!

                                                             image23

Efter hemkomst till sverige blev det en arbetsvecka i Gimo. Det känns alltid som att komma hem när man kommer dit. Där finns mina bästa arbetskamrater hittills, och efter en kväll på krogen med gänget är man helt slut i skrattmusklerna. Under vistelsen passade jag också på att hälsa på ett par av mina bästa kursare också. (Kram på er ,och tack för sovplats och god mat!)

På fredagen blev det gemensamt födelsedagskalas tillsammans med vän/svägerska/nästan-syster Pernilla. vi hade bjudit in våra familjer för att fira våra stora dagar och det var en riktigt skön kväll. Vädret var med oss och vi kunde sitta ute till klockan 22, det är lyx den 9:e maj!!

Så idag på självaste dagen har det inte blivit mycket firande, utan ett och annat spontant grattis på jobbet och några telefonsamtal från nära och kära.
Jag avslutar med att säga som min lille bror:
Imorgon fyller jag 30 och 1 dag!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

GRATTIS på 30 år och 2 dagars dagen!!!
Det är inte ett dugg farligt att bli äldre, vid 30 har man faktiskt ha hyfsat bra kläm på det!
Men visst känns det lite speciellt? Man har liksom uppnått något, uträttat något, fördelsedagen blir betydelsefull!
Vi vill förstås också fira dig när du finns inom räckhåll!
Skickar en stooor kram sålänge,
KRAAAAAM!

2008-05-18 @ 11:06:21
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Hannah

Grattis grattis!
Inte bara till födelsedagen utan även till förlovningen! (en liten fågel viskade i mitt öra)

KRAMAR/
Hannah

2008-06-01 @ 22:58:33
URL: http://schannalle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0