Röd Gubbe

Här i tyskland har dom inga sådana där knattrande ljud för synskadade vid övergångsställena. Det är ngt jag aldrig riktigt vänjer mig vid. Jag står i godan ro, filosoferar om annat och framför allt kollar inte så noga efter att den röda gubben ska bli grön, utan väntar på den sedvanliga frekvensförändringen på knattret. Detta gör ju då att jag kan stå still vid grön gubbe så länge att det nästan hinner slå över till rött igen....Idag råkade jag ut för det och fick springa de sista metrarna för att inte bli överkörd av en svart Audi A6:a, som i sedvanligt tyskt manér gasar iväg järnet vid grönt ljus. Vid grönt är det verkligen grönt för tysken och är det ngt i vägen får den/det skylla sig själv . Ska nog kolla förresten om jag inte har lite svart billack bak på kappan....

Kommentarer
Postat av: Erik

Haha, det låter som Tyskland det :)
Snart kommer vi och våldgästar!

2008-03-03 @ 08:27:35
URL: http://eriknorwalds.blogg.se
Postat av: Erik

Ja och jag har varit flitig dessutom! Och så har jag nishat mig lite :)

2008-03-03 @ 21:54:59
URL: http://eriknorwalds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0