Pannben

Idag är torsdag, dvs dax för ett av mina väl inrutade och planerade joggingpass. Till hjälp när jag springer har jag en pulsklocka som är utrustad med bla 2 st timers. En är inställd på 2 minuter och den andra är för tillfället inställd på 6 minuter, dvs 2 min gång och 6 min jogg... totalt 24 min lugn jogg står det i träningsprogrammet.

Jag har förstått att jag inte är den enda med mitt "problem", utan genom andra härliga bloggare har jag sett att fler är innehavare av samma typ av pannben som jag: Det där med lugn jogg går tyvärr inte. Jag kan inte jogga lugnt. För dom som ev ser mig när jag joggar, tycker kanske också att det är just jogg, men min "prima" kondis och den skapligt kuperade omgivningen gör att pulsen säger ngt annat. När jag idag kom hem från min tur visar min pulsklocka på en medel (!) puls på 160, och en maxpulsnotering på 179.

Jag vet inte, men lugnt kan man väl inte kalla det.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej,

det där är något jag funderat på om jag ska skaffa mig, men nu när jag "bara" tränar med timerklockan har jag nog insett att mer teknik får vänta ett tag...

Var inte 160 i medel bra? Vad ska det vara?

Här är en länk till pulsberäkning:

http://www.utsidan.se/cldoc/157.htm



Kram!! (Snart ses vi!)

2008-06-27 @ 11:05:22
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0