Jogging

Flämt, frust och flås! Jag kände mig som en flodhäst med blyvikter i fötterna idag på morgonens joggingtur.

Efter en mindre vadslagning och en hel del frustration över att väga x antal kilon för mycket, bestämde jag mig för att göra ett allvarligt ryck med träningen. Det finns en bra sajt på nätet www.marathon.se där man kan skriva ut träningsprogram om man vill komma igång med joggingen. När man som jag har risig kondis, eller om man har anmält sig till ett lopp man vill springa, är det en utmärkt hjälp att komma igång. 

Hur som helst gav jag mig ut i morse före 10 i tron om att hinna ut före hettan. Efter ett par km i värmen (jag tydligen inte undkommit) gjorde sig vätskebristen sig påmind, och den resterande turen gick i myrtempo. Nåja, motionsrundan blev av i alla fall och det är väl det som räknas.

Efter en veckas träning och lite bättre kosthållning visar vågen i alla fall en hel del mindre än startvikten! Peppande!

                                                                    
                                     
                                                       Sommarlunch i semsterstuk, men mmmmm gott!!  :o)


Kommentarer
Postat av: mamma

Vi ska kanske vara nöjda med våra 16 grader men springa, nej det får vara för min del. Men lunchen ser god ut. Mums.

2008-06-23 @ 15:27:20
Postat av: Ulrika

Ahhh, kul att du är uite och joggar!! Skulle ett lopp i Åtvid i september kännas inspirerande? Vi är en liten grupp tjejer som tränar inför? (Snart en ganska stor grupp förresten;))

Kram

2008-06-23 @ 21:09:11
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0