Måndagspris

Nu är jag tillbaka! Jag har inte gett upp mitt bloggande nu heller, jag har bara varit hemma i sverige och haft semester. Nu är jag dock tillbaka till verkligheten och ligger på soffan efter en arbetsdag och lyssnar på åskans muller och tittar på blixtarna som far förbi över himlen. Det är skönt efter en dag med tryckande 30 gradig värme att det laddas ur lite i luften. Men jag tror åskan här nere i tyskland är annorlunda mot den hemma, här mullrar det liksom hela tiden utan uppehåll, och mitt i mullret kommer en blixt då och då.

                                                                   image24

Idag har jag förundrats över ännu ett tysklandsfenomen. Jag har ju avhandlat ett och annat på den här bloggsidan, och nu kommer ännu en observation:
Bensinen här är alltid billigare på måndagar! Varför frågar jag mig (?!) men jag kan inte komma på ngt vettigt svar, så ni som flitigt läser min lilla blogg kan ju gärna få komma med förslag. Det måste vara ngn helt vanlig tysk logik i det hela, men min svenska logik räcker inte till för att luska ut det. 

Och så till slut måste jag ju också lägga ut en notis om att jag nuförtiden är förlovad!!! Henrik och jag slog till i onsdags vid en mysig vistelse på Stjärnholms slott.
                                                                                 image25
                                                               

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, nog krävs det speciallogik för att lösa bensinprismystiken. Tyvärr nog duger inte ens halvtysk logik :/

Jag såg på ZDF när jag var i Amsterdam. Mycket regn och stooora hagel neråt ditt håll i tyskland, men ni kanske klarade er från de värsta katastoferna? När åskan drog över Amsterdam kunde jag bara tänka: "lägsta punkten ligger 7 meter under havet, hoppas det inte regnar lika mycket... "

Vad kul med er förlovning! Grattis, igen.

Kram från Ulrika

2008-06-03 @ 15:12:29
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Gittan

Grattis till förlovningen:) "När ska bröllopet stånda? Kanske redan på måndag?"

2008-06-04 @ 08:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0