Längtan

Ensam är ett ord som klingar negativt, och lite tragiskt i dom flestas öron, men ensamheten har två sidor tycker jag. Ensam, i bemärkelsen att få vara själv, göra vad man vill och inte behöva ta hänsyn till andras viljor kan vara en lyx för många. Ensam, den andra sidan, är nog en ensamhet man inte valt själv, den lite mer tragiska ensamheten.

Min ensamhet består av bägge karaktärerna. Ibland kan jag verkligen njuta av att bara strosa runt och göra vad jag vill, men ibland kommer den andra sidan smygande och liksom lägger sig som en snara runt hjärtat. Den här helgen som varit har den där sköna ensamheten, självheten, lyst med sin frånvaro. Kanske för att det är en sån familjehelg där hemma i Sverige, kanske för att Henrik gett sig iväg, förmodligen en kombination. Men i normala fall, de flesta dagarna trycker jag undan ensamheten och försöker njuta av självheten.

Längtan är ngt helt annat, men som ger samma symptom som längtan nummer 2. Jag kan längta så mycket ibland så jag tror hjärtat ska stanna. Nedan kommer en längtanlista som kanske gör det hela lite lättare. Dom två första punkterna är i kronlogisk ordning, resten kan jag inte rangordna .o)

1. Henrik - Den obotlige sjömannen, som jag alltid kommer att längta efter när han är borta
2. Henrik - Han får nummer två också för det är en stor längtan :o)
3. Familjen - Jag längtar efter att kunna ta bilen och på ngn timme eller två vara hos någon del av familjen.
4. Middag i glashuset hemma på Rälln, med solen som går ner över stalltaket. Ujujuj vad det är mysigt.
5. Mina kära goa goa vänner där hemma. Samma sak där, tänk att bara kunna svänga över.....
6. Kommunikation - Jag kan längta efter att kunna säga det jag vill utan att leta ord. 

Jag har säkert glömt ngt jag längtar efter, men slutsats - Jag börjar längta hem :o)
 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej,

jag skäms lite för med en mobil i handen är det inte så långt till någon...(för ett snack i alla fall!) Idag var du väldigt nära tillhands för oss när vi satt i bilen i regnet utanför Västerås och var alldeles jättesugna på latte och shopping. TACK för tipset! Vi parkade i "Skrapan", drack latte en våning upp, bytte mitt skitdåliga mobilabonemang hos Telenor till Telia och köpte 6 vita T-tröjor för 200:- som barnen kan måla!

Stor kram! Vi både hörs och ses snart!

2008-06-23 @ 21:14:35
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Lumumma

Att längta kan vara bitterljuvt tycker jag. Tack för tipset om marathon.se. Ska kollas upp. Jag behöver all hjälp man kan få när det gäller joggning! :)

2008-06-23 @ 22:13:13
URL: http://lumumma.rummet.nu/
Postat av: mamma

Vi längtar efter dig också, det ska bli så roligt att åka till dig i slutet av juli. Visst skulle det vara mysigt att ha dig närmare. Puss och kram

2008-06-24 @ 13:25:59
Postat av: Erik

Systeeeer! Jag både saknar och längtar efter dig! Och jag som kommer vara upptagen i etern hela sommaren kommer ju inte ha en chans att besöka Germanien. Fy så orättvist! Men som Tomas Ledin sjunger:

Sommaren är kort...

2008-06-24 @ 17:54:37
URL: http://eriknorwalds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0