Helg = Sovmorgon?

Visst är det väl mycket det man ser fram emot, när det närmar sig helg? En skön sovmorgon. Ingen skrällande väckarklocka, utan bara stiga upp när man slår upp sina ljusblå, dona runt lite i lägenheten, äta frukost i lugn och ro... I morse slog jag upp ögonen klockan 06.00. Är det ett skämt eller? Helt klarvaken 06.00 på en lördag. En vanlig dag har jag klockan på 06.15 och vaknar som en zoombi. Nehe, ingen idé att ens försöka somna om.

Så, jag gick ut och hämtade datorn i vardagsrummet, kröp ner i sängen igen och efter tips från Ulrika startade jag igång en av veckans sommarpratare Max Tegmark - Professor i astrofysik. Otroligt rolig lyssning om det oändliga universum och parallella världar.

Efter en och en halv timmes skönt lyssnande på hjärnvrickande prat och skön musik var klockan 07.45. Jag lade bort datorn och blundade lite. Nästa gång jag tittade på klockan var hon 09.30 :o) Sovmorgon de luxe! 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh, det låter verkligen som du haft en drömmorgon!! Jag äääälskar att gå upp före alla andra. Mysa i lugn och ro med tidning, bok eller internet och en kopp te och att sedan få somna en liten stund igen och vakna med resten av huset är verkligen de luxe! Det händer att jag tränar tidiga lördagmorgnar, då kommer jag hem lagom till framdukad frukost och väldigt yrvakna barn. Det är nästan ännu bättre... men det får du allt vänta på ett par år! :)

2008-06-28 @ 19:47:53
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0