Fotbollsyra

Här i Tyskland är alla fotbollstokiga. På jobbet ordnar man till och med en TV i ett av konferensrummen och det är tillåtet för dom som jobbar kvällsskift att stämpla ut och se matchen för att sedan återgå till jobbet. I Tyskland, eller åtminstone här i Baden-Württemberg bor väldigt mycket turkar. Ikväll smäller det! Tyskand möter Turkiet i fotbolls EM. En tämligen prestigefylld match.

Jag bryr mig inte mycket om fotboll och sedan sverige åkte ur EM är intresset genau = 0,00. Tyvärr så måste man ju ändå lida av denna fotbollsfeber. Oavsett hur matchen slutar ikväll kommer det bli ett herrans liv. Här nere och i resten av södra europa har man en förkärlek till att ge sig ut i bilen och tuta för fulla muggar när det firas...ett fenomen jag inte riktigt förstår mig på. Som en normal sovande innevånare uppskattar man inte ett tutande inferno utanför fönstret mitt i natten...

...Sov så gott...
                                                                              

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åhå, sovit gott??? Här släcktes sändningen efter 1-1 för "nån" drog ut kontakten. Hur som helst hade ju ni tur som arrangerat men en egen tekniker!

Berätta nu om allt tutande och upplopp på gatorna och alla huligantilltag! (eller blandar jag ihop det med fulbollen här hemma?)

2008-06-26 @ 15:11:30
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0