Balkongfint & Hästskitsgrillning

Helgen har swoschat förbi i ett huj som vanligt och när jag har fästemannen här går det ju ännu fortare. Jag har funderat ibland på om man inte skulle rikta in sig på att ha riktigt tråkigt ihop emellanåt. Tråkigt = tiden går långsamt och man får mer tid (ehhh typ...) tillsammans.......eller ja en timme kommer ju alltid vara en timme, men timmen går ju långsammare när man har tråkigt...hmmmm ska nog inte försöka hitta logiken i det där...

Hur som helst....fredagseftermiddagen gick åt till att göra balkongen fin. Jag har ju tidigare lovat bilder från planteringarna och så här blev det.

                         

I lördags strosade vi bara runt på stan och hade det skönt. Eftermiddagen gick åt till dagens stora projekt bullbaket, och här är resultatet av det:

                        

Ett stort berg av goda goda kalorier. Bullarna blev i alla möjliga former och storlekar och Henrik påstår att han tillverkat alla snygga bullar, och alla med lite konstiga former är mina :o)

Bullarna kom till bra nytta på söndagens utflykt. Vi hade blivit bjudna på grillfest av mina nya tyska vänner. Jag visste att grillplatsen var vid stallet, och att mina vänner är en aning bohemer, men att det skulle bli en äkta hästskitsgrillning visste vi inte :o) Lite otur med vädret hade vi också, regnet verkligen öste ner emellanåt, därav det fina taket. Men trots en skitkärra till granne och en och annan fluga var det trevligt ändå :o)


                                    


Kommentarer
Postat av: mamma

va mysigt det ser ut, hästskit är du ju van med.Balkongen är jättefin och bullarna ser urgoda ut. Må så gotoch kram på er

2008-06-08 @ 20:53:15
Postat av: Ulrika

Ser inte dumt ut alls! Något av det.

Ikväll kommer Edde på besök och Jocke ska grilla fläskfilé. Hoppas att du också får en bra start på veckan!

2008-06-09 @ 10:52:56
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0