Ziel erreicht: -5kg

Jag vet inte om jag nämnt det här på min lilla blogg att jag och sjöbusen slagit vad innan han gav sig iväg. Dealen var att den som tränat minst antal minuter när han kommer hem den 15 augusti, får bjuda den andra på middag på lämplig Västeråsrestaurang. Jag har honom som i en liten ask...tror jag :o) Denna lilla vadslagning har alltså lett till det nystartade träningsleverne som jag hoppas att jag kan hålla även efter att han kommit hem. (Är ju så illa tvungen efter anmälan till Lidingöloppets 15 kilometersrunda...mitt arma nöt)

Men, jag satte också upp ett personligt delmål med min nystartade träning, och det var att tappa 5 kg på dessa nio veckor. Ett halvkilo i veckan tänkte jag kunde vara rimligt. Men det har tämligen bara rutchat neråt i en behaglig takt och efter bara 6 veckor landade vågen på dessa -5 kg. Nördig som jag är har jag självklart gjort ett Excelblad med en viktkurva. Så här såg den ut i morse :o)

                                          

Feg är jag också så jag skriver inte ut vikten, men jag är ju tjej och förlåten att jag inte skyltar med vad vågen visar. Dom enskilda strecken är i alla fall kilostreck.

Tjohoo!

Kommentarer
Postat av: Erik

Hmm, gissar att inte y-axeln startar på 0 kg ;)

2008-07-23 @ 21:42:27
URL: http://eriknorwalds.blogg.se/
Postat av: mamma

Få se om du kan hålla den nedåtgående trenden när två matglada tanter kommer på besök.Du har inte ångrat dig ang. godispåsen från Karamellkungen?

2008-07-24 @ 16:07:28
Postat av: Ulrika

Du och jag kunde kanske starta en nördklubb ihop? Jag ääälslkar exelark, uträkningar, listor och you name it, allt som kvalar in under onödigt nördigt uträknande!

2008-07-28 @ 22:01:14
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: Hannah

Det där med nördighet och excel känner jag igen. Min bonde har en smått underlig besatthet av programmet ifråga, jag börjar nästan bli orolig...

2008-08-01 @ 19:18:39
URL: http://schannalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0