Utelåst

Jamen då har det hänt då. Det jag fruktat ända sedan jag jag flyttade in i lägenheten. Dörrarna här är av typen som inte har ngt handtag på utsidan, utan automatiskt låser sig när dom går igen. Jag skulle bara ta den där långpromenaden som jag dillade om i förra inlägget, snappade åt mig nyckeln (trodde jag) på vägen ut och slog igen dörren bakom mig. När jag skulle vrida om och låsa ordentligt upptäckte jag att jag fått med mig fel nyckel ut!!!

Ja vad gör man?? Ingen telefon, ingen nyckel, ingen har någon extranyckel förutom Henrik som för tillfället ligger och guppar utanför Shanghai. Inte mycket till hjälp det inte...Jag ringde på hos min granne (Ah, ser du pappsen, jag ringde på hos grannen) som letade förtvivlat efter ett nummer till Hausmeistern som ska bo här någonstans i området. Nu har Dr Rall, vår hyresvärd, varit så smidiga att dom inte lämnat ut ngt nummer till denna Hausmeister.

Som sista utväg står ett nummer till en "Schlüsseldienst" i tamburen som med stor säkerhet tar ut en hutlös summa för att komma ut och öppna en dörr, en söndag, till en stackars hjälplös Svenska. "Går inte för sig" enligt min granne som började ringa runt i bekantskapskretsen. Och visst, till slut hittade hon på en bekants bekant som var låssmed.

Efter drygt en timme, ett värmande "Det var väl klantigt!!!" via sms från min kära man (som om jag inte själv vet att det var klantigt),  en kopp kaffe på grannens balkong, och 40€ fattigare sitter jag åter i min lägenhet. Men nu har grannen en extranyckel och någon promenad blev det inte, för nu har det börjat regna.

Kommentarer
Postat av: Erik

Hohoho, vilken flopp!

Men det kan hände även den bästa!

2008-07-20 @ 17:56:41
URL: http://i-erik.blogspot.com
Postat av: mamma

Men stackars dig, men nu är du ju bekant med din granne.

2008-07-20 @ 19:08:36
Postat av: Ulrika

Jamen jag måste le lite! leeeer Det kunde ju nämligen verkligen ganska troligen lika gärna ha hänt mig, om det nu inte redan har hänt nån gång :/

2008-07-28 @ 21:57:21
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0