Umleitung^2

Idag har jag råkat ut för Umleitung (=vägomledning....typ) i kvadrat. På väg till jobbet kom den första. Ca 3 km från ankomst var vägen plötsligt typiskt tyskt spärrad. Avspärrning följdes av en typiskt tysk Umleitung. Denna umleitung var ingen liten rackare utan resulterade i ca 15 minuter, en kvarts försening till jobbet. Ärger!

Nästa lilla omväg kom efter en trevlig lunch på Olivenbaum med mina kära gäster, och en liten stunds arbete, på väg ner till shoppingparadiset Metzingen. Innan orten Bad Urach har man bestämt sig för att gräva av hela vägen vilket också innebär en liten omväg upp och nerför alpen. Vacker väg, men ack så irriterande.

Efter shoppingen i Metzingen låg ju träningen på schemat också. När vi kom hem vid 18.30 snåret helt utmattade efter kämpig skoprovning hade vi disciplin nog att snöra på oss nästa par skor: Joggingskorna. Idag blev det 28 minuters kuperad jogg, mycket duktigt. Vad kul det är att jogga med ett sällskap som håller ungefär samma takt som en själv!! Jag tror jag behåller mitt joggingsällskap här ett tag till.

Väl hemma väntade god köttfärssås, gott vin och tysklands svar på wienerbröd till efterrätt. Gott och kalorisnålt! Vi springer nog en runda i morrn med för att bli av med resterande kaloriberg.

                                       

                      Jättetrötta efter jogging.....                         .....men lite vin piggar upp....;o)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Å vi var i Tyskland i sex dagar utan att stå i kö en enda gång! Det måste vara ett rekord!

Imorgon blir det 4x10 minuter med 1 min gång mellan, om jag inte tittat helt fel i programmet. Jag ska tänka på dig i "uppförsbacken"!

2008-07-12 @ 10:52:01
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0