Uhrtrasigt

Skulle ju bara tvätta armbandet på klockan... Vattentät till 30 meter står det på baksidan, och så har det också varit i de minst 10 åren klockan har varit i min ägo. Igår vid armbandstvätten var den plötsligt inte vattentät till 3 centimeter. Jag bytte batteri i klockan för några veckor sedan, och det måste varit den klåparn som inte tätat den ordentligt. Men med god förhoppning på lagning promenerade jag ner till urmakaren på stan, men hon bara ruskade på huvudet. Hon hade inga stora förhoppningar på att den någonsin kommer att hoppa igång igen, men tog in den för torkning i alla fall. Det sannolika dödsbudet kommer på onsdag.

Ett klockdödsbud innebär att jag måste shoppa mig en ny, ingen stor sorg med andra ord, men det skapar ett stort svart hål i plånboken. Vill ju ha en fin också av lite kvalitet och då blir hålet ännu större. Vi får se vad det kan bli för något, men bäst av allt vore om min gamla trotjänare vaknar upp från det döda...

Och så lite om träningen då kanske. Idag sprang jag en repris på onsdagens runda som jag gjorde tillsammans med mitt hurtiga besök. Kan inte säga att det var lätt, men benen kändes inte riktigt lika tunga som i onsdags. Ett par dagars vila gör faktiskt susen. I morgon blir det 4 x 10 minuters jogg med 1 minuts gång i mellan, det blir att bita i det i denna terrängen.

                                                                    

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Fy sjutton vad duktigt av dig!!!

Här har jag suttit och jäst hela dagen och tittat på blixtrar (ja, det åskar) och galna kaniner i trädgården, medan du är ute och kutar i backarna, jag menar branterna!

Kram och lycka till med klockan!



(Jag fick inte mindre än två klockor av karlsloken i julklapp förra året! Då hade jag slitit på min gamla så länge att han tyckte jag kunde behöva det.)

2008-07-12 @ 20:17:03
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0