Mannen med hunden

Nej nu är det dax! Jag måste bara skriva en liten notis om en hundägare som bor här i området. En äldre man med hatt ser jag ofta spatsera utanför fönstret på trottoaren med sin lilla vita hund. Jaha, skulle det vara konstigt kan man ju fråga sig?? Nej egentligen inte, i vanliga fall, om det nu inte vore för att jag knappt aldrig sett hunden gå själv. I 99 fall av 100 har farbrorn hunden under armen när han traskar förbi.

Hmm varför inte låta hunden gå själv kan man undra?? Det är väl hela idén att hunden ska få röra på sig, eller? Att vara ute och gå med hunden brukar ju inte betyda att vara ute och gå med hunden....under armen. Min enda förklaring jag kommit på är att det måste bero på den påstådda tyska effektiviteten. Hunden i fråga har väääldigt korta ben och går därför tämligen långsamt. Farbrorn har nog helt enkelt dåligt tålamod... 

Kommentarer
Postat av: mamma

Kanske nåt för pappa och Freja??

2008-07-16 @ 09:45:55
Postat av: Ulrika

Ha, ha, Freja under armen! Bra träning för armarna i alla fall.

2008-07-16 @ 17:41:11
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0