Hetta

Människan älskar i grund och botten rutiner tror jag. Svenssonliv klingar illa i mångas öron, men innerst inne vill nog dom flesta ändå ha livet någotsånär ordnat. Just nu lever jag ngt helt annat än Svenssonliv och för tillfället är det just det jag längtar efter, en lugn tillvaro utan fläng, resor hit och dit, flyg som ska passas och en massa planerande för att livet ska gå ihop. När jag tänker efter kommer jag nog aldrig bli en tvättäkta Svensson med en man som är sjöbuse, men man kan ju ändå få in vissa sköna rutiner i vardagen.

Träningsrutiner är något jag måste ha, annars blir det helt enkelt inte av. jag har för dålig karaktär/motivation för att spontanträna. Idag ruckas mina träningsrutiner pga av att termometern visar 32,3 grader i skuggan (26,4 inne...). Finns inte en möjlighet att ge sig ut och jogga i den värmen. Jag får kanske försöka ge mig ut senare i kväll, men det är inte riktigt min melodi. Jag vill helst ha det avklarat direkt efter jobbet så jag i lugn och ro sedan kan laga mat se en skvätt på Tv innan det blir läggdax. Men ska det bli ngn träning överhuvudtaget idag så är det så det måste bli.

-------

Hettan övervunnen. 35 minuters jogging är avklarad och jag kom in genom dörren som en dränkt katt...och då regnar det inte ute. Svettigt värre var det, men jag fick nytta av mitt nyinköpta vätskebälte. :o)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag packar joggingskorna, så tar vi en tur i skor tillsammans!

Kram

2008-07-01 @ 18:57:51
URL: http://pysseliten.blogspot.com
Postat av: mamma

Vad duktig du är som inte låter värmen hindra dig från ditt träningspass.Kram

2008-07-02 @ 08:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0