Fintdåligt väder

Idag har jag tultat runt i min nyinköpta våffliga morgonrock ända till halv tolv. Den är så underbart skön. Hade det inte varit för att jag eventuellt måste visa mig bland folk idag, hade jag kunnat tofflat runt i den hela dagen.

Det sådär fintdåligt väder idag. Med fintdåligt menar jag att solen skiner, men runt den där blåa fläcken tornar kolsvarta moln upp som om att det skulle kunna komma en störtskur precis när som helst. Frågan är om man ska våga sig ut på den där tänkta långpromenaden? Tur att jag sprang min långjoggingrunda igår ialla fall, så skulle det inte bli någon långpromenad så är åtminstone veckans motionskvot fylld.

I fredags kväll hade jag sällskap här. Eller, egentligen inte just här, men via skype. Jag hade sällskap via länk, kanske man skulle säga i stället. Under två sköna timmar hade jag kvällsfika tillsammans med Mor, Far och Lillebror. Dom lade helt enkelt mikrofonen på köksbordet och det var nästan som att sitta i köket där hemma på Rälln. Pappa satt och sörplade lite extra högt av sitt kaffe och skramlade ännu mer lite extra i glasskålen så jag fick in feelingen av fikandet. Det var nästan så att jag kände kaffelukten ;o)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad härligt det låter trots allt, våffel-toffel-rock och fika och allt! Du är ju expert på att ta promenader <i>mellan</i> regnskurarna, har vi fått erfara!

2008-07-28 @ 21:53:59
URL: http://pysseliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0